Emile Wallays
@ewallays.bsky.social
📤 110
📥 112
📝 603
Nieuwslezer Qmusic, JOE & Willy Wielercommentator Eurosport NL | HBO Max
Blijkbaar ligt Zwitserland me wel: 1-2-4-5-7-12-14-15 en wat punten onderweg
#TdA26
4 days ago
1
5
1
Dat wordt hier een dubbeltje op zijn kant
@arnedw.bsky.social
in de
#TdA26
Tour de Suisse Women … Maar dat dubbeltje lijkt eerder jouw kant op te vallen 😕
4 days ago
2
4
1
Ondanks dat het tegenwoordig
#NotTda
is, toch maar weer Dwars door het Hageland op mijn naam geschreven. Voor de tweede keer in 4 jaar tijd 😁
5 days ago
2
9
0
Dus: hoeveel renners hebben jullie nog in de ploeg na alle opgaves vandaag?
#TdA26
12 days ago
11
3
1
Wiebes gediskwalificeerd.
#TdA26
26 days ago
4
7
3
Van Eetvelt opgave. Gebroken middelvinger. En ook een middelvinger opnieuw richting mijn ploeg.
#TdA26
about 1 month ago
3
9
0
Opgave Yates. (Volgens La Gazzetta dello Sport)
#TdA26
about 2 months ago
2
5
4
Buitrago en Soler kwijt na vandaag. Hoe gaat het bij jullie?
#TdA26
about 2 months ago
7
5
1
Als er in het eerste uur gevallen wordt, dan kan je dat nog aanpassen op wcs.
#TdA26
about 2 months ago
2
7
0
En nu GO?
@go.tda.zone
www.hbvl.be/sport/wielre...
loading . . .
Dwars door het Hageland sterft stille dood: UCI verbiedt gravelrit in Baloise Belgium Tour
Het Hageland stond de voorbije jaren synoniem met wielrennen en gravelwegen. Maar dat beeld krijgt dit jaar een fikse knauw door de inkanteling van de eendagskoers in de Baloise Belgium Tour. Maar nog meer door een beslissing van de internationale wielerbond UCI.
https://www.hbvl.be/sport/wielrennen/dwars-door-het-hageland-sterft-stille-dood-uci-verbiedt-gravelrit-in-baloise-belgium-tour/150260412.html
about 2 months ago
2
4
0
Voor de liefhebbers van een uitgebreid interview met
#MVDP
en
#JasperPhilipsen
: ik mocht gisteren, in naam van Eurosport, beide heren even apart nemen voor een onderonsje 👇
www.eurosport.nl/wielrennen/p...
www.eurosport.nl/wielrennen/p...
loading . . .
https://www.eurosport.nl/wielrennen/parijs-roubaix/2026/jasper-philipsen-vanwege-parijs-roubaix-zit-ik-elke-dag-weer-gemotiveerd-op-mijn-fiets_sto23289115/story.shtml
3 months ago
0
5
1
👀
#TdA26
loading . . .
3 months ago
0
8
1
En daarom heb ik amper sprinters mee in Paris-Nice… Wat een rare top 10
#TdA26
4 months ago
3
9
1
Jurgen Foré gaat volgende week naar Lourdes gaan volgens mij. Of op bedevaart naar Santiago de Compostela… Die pech van Soudal Quick-Step dit seizoen valt op twee handen niet meer te tellen
4 months ago
1
4
1
Tommeke, Tommeke, wat doe je nu?
#NotTdA
5 months ago
0
5
0
‘t Is dan tijd om te ontwaken en mijn eerste ploegen eens te assembleren zeker?
#TDA26
#NotTDA26
5 months ago
1
7
0
Straks om half twee becommentarieer ik samen met Erik Breukink het WK Mixed Relay op Eurosport en zo is de cirkel een klein beetje rond…
9 months ago
0
13
1
Kan iemand aan Jay Vine uitleggen dat Ayuso voorop rijdt? En dat je niet achter een ploegmaat moet rijden. Bedankt
10 months ago
2
4
1
Petitie voor een ploegentijdrit in elke grote ronde. De mooiste disicpline die er is en ook die met de grootste verrassingen
10 months ago
3
13
1
Veel zieke renners in de Ronde van Polen. Ik was ooit ook eens ziek daar door van het kraantjeswater te drinken. Zo komt het wel heel dichtbij…
#TDA
11 months ago
1
4
0
reposted by
Emile Wallays
11 months ago
Initiatief nemen, een renner als Prodhomme die 15de eindigde in de Giro en een topseizoen draait op bijna 3min koersen, en vooral de strijd met zichzelf winnen, na alle miserie, dat is heel bijzonder. Cian
#Uijtdebroeks
is terug. En geef ons nu die guitige lach aub.
1
20
4
De koning is dood (Remco). Leve de Koning (Paul Magnier)!
11 months ago
0
4
0
FREE MIKEL LANDA!!! El Landismo es vivo!
11 months ago
1
3
0
Remco naar Bora. Einde van een veel te lange soap.
11 months ago
2
3
0
Gigante en de wurgslangtechniek. Dodelijke combinatie.
11 months ago
0
1
0
Gigante gaat morgen vliegen op de Madeleine. Be prepared voor een een grootste show 🚀
11 months ago
0
9
2
Tudor zorgde voor het nekschot om Dainese uiteindelijk 16de te zien worden 🥺🤡
12 months ago
1
8
0
Ik mis toch wat kritische vragen richting Foré in Vive le Vélo. Waarom vraag je hem niet naar de zoektocht naar een nieuwe sponsor, het contract van Remco, eventuele versterkingen voor de klimtrein, ...?
#TdA
12 months ago
3
8
0
Staat de rest op de foto in de Baloise Belgium Tour bij
#NotTDA
? Neen. Geleerd van Tim hoe het moet, morgen graag back 2 back.
about 1 year ago
2
6
0
Podcastdebuut in Kop over Kop: met een voorbeschouwing op de Baloise Belgium Tour en een terugblik op afgelopen weekend 🙌
open.spotify.com/episode/6NHb...
loading . . .
Smullen in Zwitserland en wat we hebben geleerd van de Dauphiné
Kop over Kop · Episode
https://open.spotify.com/episode/6NHbnot9zg24UvwSQci9rb?si=jNvVH9eoQ-y_xPzonAGorg
about 1 year ago
0
1
0
Dwars door het Hageland voor
@go.tda.zone
about 1 year ago
3
16
3
De Giro in de
@go.tda.zone
was niet wat ik had gehoopt, maar op deze slotdag krijg ik wel heel leuk nieuws binnen. Beste GO, ik mag de kijkers van Eurosport alles vertellen over jouw Hageland in Dwars door het Hageland op 14 juni.
about 1 year ago
10
37
2
reposted by
Emile Wallays
about 1 year ago
Rit 16 van deze Giro samengevat voor mijn concoureur
@ewallays.bsky.social
en mezelf 🤡
#TdA25
0
5
1
Kan iemand mij uitleggen waarom niemand van UAE wacht op Ayuso?
about 1 year ago
3
0
0
Die Giro is allemaal wel leuk enzo, maar de echte TdA'ers die onderscheiden zich vooral in de Tour of Japan.
#stooktweet
#NotTdA
(Ja, ik probeer mijn teleurstelling in mijn ploeg in de Giro door te spoelen)
about 1 year ago
6
8
0
Opvallende koerstactiek van Bora: Vine mag niet wegrijden en we gebruiken Martinez om dat te controleren. Na de opgave van Hindley zou je toch verwachten dat hij de laatste man is?
about 1 year ago
1
1
0
@hannesson.bsky.social
en mezelf 🤝 back2back ritzeges pakken in
#NotTdA
about 1 year ago
2
5
0
Ik heb de winnaar (in Hongarije en Duinkerke)!
#NotTdA
about 1 year ago
2
1
0
reposted by
Emile Wallays
Jonas Creteur
about 1 year ago
Every year, on May 9th, Elke Weylandt writes a letter to her brother. The words speak for themselves.
#WW108
Sempre Con Noi.
michaelenelke.blogspot.com/2025/05/veer...
add a skeleton here at some point
1
15
1
Er is een bug bij onze vrienden van Worldcyclingstats, want iedereen is nu 1 ster. Aanpassen op eigen risico, want mogelijk is jouw team ongeldig, als je nu nog iets aanpast of met sterren goochelt 👀
#TdA25
about 1 year ago
1
4
0
Bedankt aan de 5 die geloven in mijn kunnen. Ik probeer jullie vertrouwen niet te beschadigen.
#TdA25
about 1 year ago
0
2
0
Na wat gepuzzel en blijvend wijzigen, zijn we nu gestrand op quasi dezelfde ploeg als mijn initiële eerste team.
#TdA25
about 1 year ago
0
4
1
Gisteren bruine zeep in de afdaling en op de wegen, vandaag etappe geannuleerd. Ik becommentarieer ook eens een koers…
add a skeleton here at some point
about 1 year ago
3
6
0
Dus ik moet drie ploegen maken voor TdA en NotTdA, de Ronde van Turkije voorbereiden voor Eurosport deze week én ik heb mezelf buitengesloten in mijn huis…
about 1 year ago
2
13
1
Die deelnemerslijst van Baskenland is toch verre van volledig op WCS?
#TdA
about 1 year ago
3
1
0
Win maar eens een koers
add a skeleton here at some point
about 1 year ago
2
15
1
Ronde van Catalonië >>>>>>> Classic Brugge De Panne
about 1 year ago
2
4
0
reposted by
Emile Wallays
robyn
over 1 year ago
meme for the milan-san remo races
3
105
6
Koers: het schoonste wat er is 💛
over 1 year ago
0
3
0
The Only Way is up in Parijs-Nice, in de Tirreno kan het alleen maar naar beneden. Italië is en blijft mijn favoriete land.
#TdA25
over 1 year ago
2
3
0
Load more
feeds!
log in