Gunnar Rehlin
@gunnarrehlin.bsky.social
đ€ 1673
đ„ 2045
đ 377
Journalist, Sweden. Writes mainly about film, tv and literature. Hates the orange buffoon.
reposted by
Gunnar Rehlin
RobertVosFrere
3 days ago
0
3
1
Trevlig midsommar pÄ er.
4 days ago
7
41
0
reposted by
Gunnar Rehlin
Hillevi Larsson
5 days ago
0
5
2
KulturgÀrning av SVT: alla sex sÀsonger av Line of duty ligger pÄ Play. Perfekt att streama inför det att sÀsong sju kommer i höst. Jag har intervjuat Vicky McClure och Martin Compston som sÀger att manuset hÄller högsta Jed Mercurio-klass.
6 days ago
3
10
1
In a couple of weeks I will see The Odyssey and hopefully interview Christopher Nolan. In the meantime this should be interesting reading.
6 days ago
2
2
0
reposted by
Gunnar Rehlin
Charlotte Wiberg
6 days ago
AlltsÄ vad i HELVETE
add a skeleton here at some point
0
7
2
reposted by
Gunnar Rehlin
Hillevi Larsson
6 days ago
0
12
3
reposted by
Gunnar Rehlin
Hillevi Larsson
7 days ago
Sandra 13 Ă„r utvisas frĂ„n Sverige, trots att hon Ă€r född och uppvuxen hĂ€r. Hennes mamma har fast anstĂ€llning och försörjer familjen. Men eftersom hon tjĂ€nar under 33 400 kr deporteras Sandra nu till Mongoliet, ett land hon aldrig varit i. Hon tvingas lĂ€mna sin skola, sina vĂ€nner och sitt basketlag đ
27
154
102
reposted by
Gunnar Rehlin
Lars Sund
8 days ago
PÄminnelse om att Tidöregeringen relativiserar nazivÄld. Bra att minnas nÀr valrörelsen drar igÄng pÄ allvar och Tidöpartierna beskyller andra för "terrorromantik".
add a skeleton here at some point
0
5
3
reposted by
Gunnar Rehlin
GoodyeraRepens
8 days ago
SD i regering 2026 + nazistson = vilket cv
0
2
1
reposted by
Gunnar Rehlin
Jon Cooper
9 days ago
The work crew is really groovinâ as Trumpâs name is ripped off the Kennedy Center. đ âYoung man, pick yourself off the groundâ ⊠peak YMCA celebration vibes. đ¶ America is healing one scaffold dance at a time! đș
#YMCA
#KennedyCenter
loading . . .
66
1208
396
reposted by
Gunnar Rehlin
Lennart Jonasson
10 days ago
En verklighet i ett land som just nu arrangerar VM i fotboll. " Vad fan fÄr man för pengarna?"
2
17
7
Görel Hanser död. Var under mÄnga Är kontakten med medlemmarna i ABBA. VÀnlig men bestÀmd.
10 days ago
0
10
0
The most beautiful capital in the world.
10 days ago
1
8
0
reposted by
Gunnar Rehlin
Alexander Supertramp
10 days ago
Big Country - The Storm Vi som var med förstod vilket bra band dom var Deras tre första album Àr sÄ bra
youtu.be/Zyg0zKPJm5Q?...
loading . . .
Big Country - The Storm (The Tube 17.2.1984)
YouTube video by BigCountryVEVO
https://youtu.be/Zyg0zKPJm5Q?is=doF6K8gEbmdx_IeA
1
6
1
reposted by
Gunnar Rehlin
Alexander Supertramp
12 days ago
Jag vill förbjuda SD pÄ allmÀn plats
add a skeleton here at some point
1
12
2
Tidelaget brukar hĂ€vda att SD har anpassat sig till dom. Nu skriver SD i sin broschyr inför valet att âvi har fĂ„tt de gamla partierna att Ă€ndra sin politikâ. Precis. Ăt pĂ„ den, Tidelag.
12 days ago
0
24
9
reposted by
Gunnar Rehlin
Johannes Klenell
13 days ago
Minns ni nÀr jag berÀttade om hur jag, varje gÄng jag skriver om Nick Alinia eller Christian Peterson utsÀtts för en vÄg av kommentarer som pÄstÄr att jag Àr en sexförbrytare? Förra veckan hÀnde det igen.
24
259
79
Varför Àr budfirmor sÄ otroligt opÄlitliga? Hade först problem med Budbee, testade nu Bring, samma skit dÀr. Kan nÄgon rekommendera en budfirma som faktiskt hÄller vad dom lovar?
15 days ago
4
5
1
Fast jag fÄr tycka att Disclosure day Àr bra. Se den i imax, det gjorde jag.
15 days ago
0
1
0
On my way to see Spielbergâs Disclosure day. Embargo on reviews until Wednesday.
15 days ago
0
0
0
reposted by
Gunnar Rehlin
Sven-Ingvars bossa nova-version av Killing in the name, RATM
16 days ago
Sverige har inte blivit nÄgot roligt land. Klanpolitik, tystnadskultur, korruption och skamlösa utsugningar av skattemedel. Men nog om ulf kristersson nu
4
210
43
reposted by
Gunnar Rehlin
KÄlle
18 days ago
Max Gustafsson, Geniet.
1
126
33
reposted by
Gunnar Rehlin
Bibi Andersson
18 days ago
Det Àr inte socialdemokraterna, eller för den delen invandrare, som styrt det fuskbygge till flaxande Alfons à berg-helikopter som ska förestÀlla Sverige de senaste fyra Ären, hur mycket Ebba Busch Àn pÄstÄr det.
loading . . .
Johannes Klenell: Tror Ebba Busch att vaÌljarna aÌr dumma i huvudet?
Tidöpartiernas helomvĂ€ndning Ă€r verklighetsfrĂ€mmande. Men den hĂ€r sortens science fiction Ă€r en helt obegriplig definition av att âta ansvar för Sverigeâ.
https://www.dn.se/kultur/johannes-klenell-tror-ebba-busch-att-valjarna-ar-dumma-i-huvudet/
1
30
4
reposted by
Gunnar Rehlin
Peter Hellman
19 days ago
Briljant protest mot inhuman politik.
1
111
26
Tidelaget beskyller S för lögner. Tjoho - det ska komma frĂ„n dom. Ăr det nĂ„gra som ljuger Ă€r det Tidelaget.
19 days ago
1
8
1
Tack för det, SCB. Det finns hopp. Bort med Tidelaget.
19 days ago
0
10
0
reposted by
Gunnar Rehlin
Max
20 days ago
0
39
6
reposted by
Gunnar Rehlin
Lars Sund
21 days ago
NÀr jag lÀser hur Tidöpolitiker med Kristersson, Busch och Forssell i spetsen nu försöker skylla tonÄrsutvisningarna pÄ den tidigare S-regeringen och lÄtsas som om de hela tiden arbetat för att hitta en lösning kan det inte hjÀlpas - jag kÀnner ett vÀxande politikerförakt. Hur dumma tror de vi Àr?
0
28
11
reposted by
Gunnar Rehlin
Ethan đŠProud BlueđŠ
22 days ago
Trump, with record unpopularity, sees musicians fleeing his giant fair. With Morris Day, Young MC, Martina McBride, C+C Music Factory, and Bret Michaels gone, he proclaims himself the replacement. It is total sarcasm from an ego convinced that the show can only shine with him alone.
#ProudBlue
#DV1
11
154
72
Tror Johan âRiddar Katoâ Forsell verkligen att vi ska tro pĂ„ honom nĂ€r han svamlar om att Tidelaget inte pressats till beslut om tonĂ„rsutvisningarna? Nej du - och vi glömmer inte nĂ€r vi stĂ„r vid valurnan.
21 days ago
0
14
2
reposted by
Gunnar Rehlin
Lennart Jonasson
22 days ago
1
17
4
reposted by
Gunnar Rehlin
Alexander Supertramp
22 days ago
Nytt valfÀsk frÄn Tidelaget. Vi vet ju alla vad dom tÀnker om invandrare och vart dom ska dra nÄnstans
www.svt.se/nyheter/inri...
loading . . .
Tidöpartierna har enats om tonÄrsutvisningarna
Regeringen och Sverigedemokraterna Àr överens om en ventil för tonÄrsutvisningar. Uppgörelsen innebÀr bland annat att personer som redan hunnit lÀmna Sverige fÄr en ny chans till beviljat uppehÄllstil...
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tidopartierna-har-enats-om-tonarsutvisningarna
0
9
2
Why are there no singers like Stevie Winwood, Gary Broker and Paul Jones anymore? Just asking.
23 days ago
0
1
0
reposted by
Gunnar Rehlin
Ashley Kuckelman
23 days ago
Rolling Stone nailed it. The level of corruption is off the charts. Trump will go down in history as the worst, most corrupt president ever. His legacy will be greed over country. Shameful.
102
2157
1010
reposted by
Gunnar Rehlin
Tystnad tagning
23 days ago
4
93
24
reposted by
Gunnar Rehlin
Alexander Supertramp
24 days ago
GÀller för övrigt hela Tidelaget. Samt halva oppositionen Först dÄ börjar det likna nÄt
add a skeleton here at some point
0
8
2
reposted by
Gunnar Rehlin
Hillevi Larsson
24 days ago
0
6
2
reposted by
Gunnar Rehlin
Ulf Bjereld
28 days ago
"SÀrskilt allvarlig Àr utvecklingen dÀr företrÀdare för regeringsmakten framstÀller domstolar och myndigheter som generella demokratihot och som politiska motkrafter som mÄste pressas eller kringgÄs." Jag har undertecknat ett samhÀllsvetarupprop till stöd för en demokratisk rÀttsstat. Haka pÄ!
loading . . .
Tilliten försvagas â en grundbult i demokratin
Ett antal jurister har nyligen varnat för att centrala rÀttsstatliga principer försvagas i snabb takt i Sverige och att institutioner som ska fungera som rÀttsl
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/y5887a/samhallsvetare-vi-delar-juristernas-oro
3
122
49
reposted by
Gunnar Rehlin
ahardslojdlife
30 days ago
Speciellt den hĂ€r 18 min versionenđ
youtu.be/xA82phRQ0vI?...
loading . . .
Springsteen "New York City Serenade" at the Main Point Feb. 1975
YouTube video by MauryDann73
https://youtu.be/xA82phRQ0vI?is=VTii610v40hN_tFz
0
2
1
Home again.
30 days ago
0
3
0
At Cannes bus station, waiting to go to Nice. It has been a tolerable festival, I have seen 19 films, done 22 interviews. But 13 days is a long time, it will be nice to go home.
30 days ago
0
2
0
Final evening in Cannes 2026. An evening in style.
about 1 month ago
1
8
0
FÀrsk murÀna till middag? KÀnns inte sÄ lockande.
about 1 month ago
2
7
0
Marknaden i Cannes. Oj. Lika svÄrt att vÀlja som alltid.
about 1 month ago
1
11
0
Cannes 2026 soon over. Today watching home invasion thriller with Monica Bellucci and interviewing Penelope Cruz. Then dinner at Da Laura.
about 1 month ago
0
1
0
Just a few days to go in Cannes. Today watching Coward, then interviews about Minotaur and De Gaulle.
about 1 month ago
0
0
0
Cannes tonight.
about 1 month ago
1
8
0
reposted by
Gunnar Rehlin
Motargument
about 1 month ago
SD:s masterplan Àr i rullning. Rösta för ett fritt, demokratiskt Sverige pÄ lika villkor i valet 13 september.
1
6
3
Met the lovely Renate Reinsve.
about 1 month ago
1
8
0
Load more
feeds!
log in