Per
@larpec.bsky.social
đ€ 538
đ„ 480
đ 3829
"What if this is as good as it gets?"
reposted by
Per
Jourhavande Filosof
about 10 hours ago
Min enda önskan i denna valrörelse Àr att nÄgon skriksjunger PrÀstens Lilla KrÄka i publiken varje gÄng Uffe gör ett publikt framtrÀdande
add a skeleton here at some point
4
109
31
reposted by
Per
Max Gustafson
about 9 hours ago
0
22
7
reposted by
Per
M Meerkat
about 8 hours ago
Absofreakinlutely đŻ%, This Here... đđ
108
3569
1532
reposted by
Per
Hawkeye8
1 day ago
1
39
8
reposted by
Per
Al Toth
1 day ago
Newsome Press Office: TRUMP IS WEAK ON ALGAE. THANKS TO ME, CALIFORNIA HAS BEEN ALGAE-FREE FOR 2000 YEARS. PEOPLE CALL ME CRYING, "THANK YOU FOR WINNING THE WAR ON ALGAE!" MANY SAY TRUMP FEARS ALGAE BECAUSE IT SOUNDS LIKE ALGEBRA. HE HAS SURRENDERED AND WILL TURN US INTO UNITED STATES OF ALGAE!
0
27
9
Skrattar Ă€n... đ
1 day ago
0
0
0
reposted by
Per
SĂ„ kallat svensk
2 days ago
DeT ÀR SÄ svà rT aTt beViSA UpPsÄT tILl folKmoRD föR fOLk sÀGer Ju inTe sà NT rAkT uT.
1
11
2
reposted by
Per
Tobias
2 days ago
Det vÀrsta SD vet: invandrare som inte jobbar, invandrare som jobbar, invandrare som inte integrerar sig, invandrare som integrerar sig.
7
121
32
reposted by
Per
Kjell Rautio
2 days ago
HĂ€r Ă€r en text av kloke professorn Lars PĂ„lsson Syll som borde vara obligatorisk lĂ€sning för oss alla, inte minst de av oss med politiska uppdrag till vĂ€nster: âAtt fortsatt prata om att âspara i ladornaâ, âsms-lĂ„nâ och en âtömd statskassaâ Ă€r bara ren dumhet.â LĂ€s mer hĂ€r! đđŒ
loading . . .
Arbetslösheten â inte statsskulden â Ă€r problemet
NĂ€r Finanspolitiska rĂ„det för nĂ„gra mĂ„nader sedan kritiserade regeringen för att inte ha följt sina egna (rampolitiska) ekonomiska regler, kunde en del politiker uppenbarligen inte lĂ„ta bli att ta âŠ
https://larspsyll.wordpress.com/2026/06/20/arbetslosheten-inte-statsskulden-ar-problemet/
2
33
13
reposted by
Per
Kjell Rautio
2 days ago
âOjĂ€mlikhet i hĂ€lsa Ă€r ett resultat av politiska vĂ€gval. Politiken behöver nu Ă„terta initiativet för att skapa ett mer jĂ€mlikt och hĂ€lsosamt samhĂ€lleâ, skriver fyra forskare. HĂ€r Ă€r början pĂ„ en reformagenda!đđŒ
www.aftonbladet.se/debatt/a/0p3...
1
44
24
reposted by
Per
Annie Croona
3 days ago
Ser att detta panggrÀv frÄn 2024 delas igen. Bra! Jag var aktiv i Supermiljöbloggens styrelse nÀr detta gjordes och jobbade, plus jobbar ju, pÄ Dagens ETC. Dvs: dubbelt stolt! Bra att det fÄr lite mer uppmÀrksamhet.
www.etc.se/story/saa-ko...
supermiljobloggen.se/nyheter/sa-k...
loading . . .
SÄ köpte oljejÀtten Exxon inflytande över Moderaternas miljöpolitik
⹠Hundratals dokument visar kopplingarna ⹠SÄ stora summor gick frÄn oljejÀtten till Timbro ⹠Pengarna togs emot nÀr Ulf Kristersson var chef ⹠VIDEO: Det hÀr Àr nÀtverket Atlas.
https://www.etc.se/story/saa-koepte-oljejaetten-exxon-inflytande-oever-moderaternas-miljoepolitik
3
130
59
5 minuter. Ja ja.
2 days ago
0
1
0
Way to go!
add a skeleton here at some point
2 days ago
1
0
0
Lögninflammation borde ocksÄ gÄ in pÄ Ärets nyordslista.
3 days ago
0
8
1
reposted by
Per
Hawkeye8
3 days ago
2
32
6
reposted by
Per
Maurice
11 days ago
Beneath the warm, sunlit sky Where painted blossoms gently lie There wakes a soul of gold and black With velvet dust upon its back. A tireless dancer in the breeze She weaves her magic through the trees Unsung worker of the spring With quiet purpose in her wing.
10
222
25
reposted by
Per
Strömberg
3 days ago
Likadant överallt, resursfördelningen Àr Ät helvete.
add a skeleton here at some point
0
7
4
reposted by
Per
Tobias
3 days ago
Korrupt kultur "Upplands-Bro kommun har lÄnat ut miljoner till friskolor utan rÀnta eller Äterbetalningsdatum, enligt SVT Nyheter Stockholm. Bland mottagarna finns verksamheter dÀr KD-politikern Jan-Erik Björk har uppdrag"
www.mitti.se/nyheter/komm...
loading . . .
Kommunen lĂ„nade ut miljoner till friskolor â villkorslöst
Upplands-Bro lÄnade ut miljoner till friskolor utan motkrav
https://www.mitti.se/nyheter/kommunen-lanade-ut-miljoner-till-friskolor--villkorslost-6.3.370570.27d3e5a0de
1
32
18
reposted by
Per
Staffan Landin
3 days ago
Hur Àr detta inte en toppnyhet pÄ Aftonbladet? Vet att det Àr en trött take men fatta om det var Juholt, eller typ
@annikastrandhall.bsky.social
som ljög sÄ hÀr öppet som minister.
add a skeleton here at some point
2
23
11
reposted by
Per
Lennart Jonasson
3 days ago
1
11
1
reposted by
Per
Ricardo
4 days ago
âVĂ„rt sorgebarn till minister, Carl-Oskar Bohlin, Ă€gnade sig Ă„t att med sedvanlig dynamit-Harry-precision misstĂ€nkliggöra Aftonbladets reporter pĂ„ plattformen Xâ
www.dn.se/kultur/johan...
loading . . .
Johannes Klenell: Ăven jag har fĂ„tt mejl av Birgitta Eds konsultkompis
Aftonbladets granskning av statsministerfrun Birgitta Eds gÄrd FÄllökna möts av misstÀnkliggöranden och arga mejl.
https://www.dn.se/kultur/johannes-klenell-aven-jag-har-fatt-mejl-av-birgitta-eds-konsultkompis/
0
7
2
reposted by
Per
Ali Esbati
4 days ago
Israels minister för nationell sĂ€kerhet: âFör varje israelisk mors tĂ„rar mĂ„ste tusen libanesiska mödrar grĂ„ta. Hela Libanon mĂ„ste brinnaâ. Om inte detta Ă€r en terrorstat â vad Ă€r?
www.euronews.com/2026/06/19/a...
loading . . .
'All of Lebanon must burn,' Israeli minister says
Israel's military said the soldiers were killed "in combat" when their tank was hit during an operation near Kfar Tebnit.
https://www.euronews.com/2026/06/19/all-of-lebanon-must-burn-israeli-minister-says-after-idf-reports-four-soldiers-killed
4
108
47
Har jag tur blir det en eller annan liten rosa ros till nÄgon lÀmplig.
4 days ago
1
2
0
reposted by
Per
Annelie Hamrin
4 days ago
Skarpt och vĂ€ldigt roligt skrivet, skrattade högt! Kanske Ă€r humor det som biter bĂ€st mot den dĂ€r uppblĂ„sta nomenklaturan?đ
add a skeleton here at some point
1
15
3
reposted by
Per
Marcus Larsson
4 days ago
âJohn Bauers vd, Ă€ven han med bakgrund i Moderaterna, köpte nĂ€mligen de bĂ€sta skolorna i friskolevraket till fyndpris och startade en ny koncern. Watma education. Och vem satt fram till för nĂ„gra Ă„r sedan i bolagsstyrelsen? Jo, ingen mindre Ă€n Göran Thorstenson.â
www.dn.se/kultur/johan...
loading . . .
Johannes Klenell: Ăven jag har fĂ„tt mejl av Birgitta Eds konsultkompis
Aftonbladets granskning av statsministerfrun Birgitta Eds gÄrd FÄllökna möts av misstÀnkliggöranden och arga mejl.
https://www.dn.se/kultur/johannes-klenell-aven-jag-har-fatt-mejl-av-birgitta-eds-konsultkompis/
0
115
48
reposted by
Per
Strömberg
4 days ago
Skamlösheten hos högern saknar motstycke.
add a skeleton here at some point
1
22
3
reposted by
Per
Strömberg
4 days ago
"Detta kan vara förklaringen till att kriskommunikationen nu riktas mot de enda mottagliga â alltsĂ„ din fulle onkel som hĂ„ller oĂ€ndliga monologer hĂ€mtade ur Bensinupproret till midsommarsillen."
www.dn.se/kultur/johan...
loading . . .
Johannes Klenell: Ăven jag har fĂ„tt mejl av Birgitta Eds konsultkompis
Aftonbladets granskning av statsministerfrun Birgitta Eds gÄrd FÄllökna möts av misstÀnkliggöranden och arga mejl.
https://www.dn.se/kultur/johannes-klenell-aven-jag-har-fatt-mejl-av-birgitta-eds-konsultkompis/
2
36
8
reposted by
Per
AnstÀndig hetsminister
4 days ago
Bidragsfusk đšđšđšâ ïžâ ïžâ ïžâïžâïžâïž Ping @forsakringskassan
add a skeleton here at some point
1
3
3
4 days ago
1
1
0
HĂ€r Ă€r det Ă€ntligen sommar, trĂ€dgĂ„rden Ă€r underbar, nya fĂ„gelbad minsann, och alla mĂ„sten kan bara dra nĂ„nstans för nu ska jag gotta mig med att göra nĂ€stan ingenting. đđ§Ą
4 days ago
0
1
0
Den hÀr regeringen vill inget annat Àn att kasta ut alla de inte anser Àr "svenska".
www.aftonbladet.se/nyheter/a/3p...
loading . . .
Diya, 21, hamnar i klĂ€m â trots Forssells löfte: âBlev Ă€rligt helt chockadâ
Regeringens âtonĂ„rsventilâ riskerar att öppna för kriminella att söka uppehĂ„llstillstĂ„nd, varnar Migrationsverket. Samtidigt drabbas skötsamma tonĂ„rsutvisade s
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3pmPAv/diya-21-hamnar-i-klam-trots-forssells-lofte-om-tonarsventilen
5 days ago
0
2
0
reposted by
Per
Erik Angner
12 days ago
âThe Swedish right-wing coalition comes across as thoroughly corrupt,â writes Finnish news outlet. Itâs been one hair-raising scandal after another.
loading . . .
Analys: Den svenska högern framstÄr som genomkorrupt
Den senaste skandalen vÀcker frÄgor om vÀnskapskorruption och bristande sÀkerhet pÄ högsta nivÄ.
https://yle.fi/a/7-10100277?fbclid=IwdGRjcASWVHJleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeyhrMkmnZEFNrr9iq_V3Qw5wPHVYNta9ElgwRhLTKeLB_ISlAqp8JbZ_1GgA_aem_8z0TNqvkTDOdzonEYs14yQ
4
201
81
reposted by
Per
Johanna Sjödin
5 days ago
Att dreva mot en enskild journalist anstÄr inte en minister för civilt försvar.
www.dn.se/ledare/lilia...
loading . . .
Lilian Sjölund: Det anstÄr inte ministern för civilt försvar att föra krig mot en enskild journalist
Carl-Oskar Bohlin (M) ger sig pÄ en enskild journalist.
https://www.dn.se/ledare/lilian-sjolund-det-anstar-inte-ministern-for-civilt-forsvar-att-fora-krig-mot-en-enskild-journalist/
0
13
4
reposted by
Per
Tobias
5 days ago
đ
0
49
10
reposted by
Per
Kjell Rautio
5 days ago
De intressen som driver pĂ„ för den mest högerextrema regeringen i modern tid vill gömma undan denna undersökning frĂ„n Forum för levande historia. Visst blir SD-folket förbannade, men just dĂ€rför Ă€r det en demokratisk vĂ€lgĂ€rning att pĂ„minna om dennaâŠđđŒ
www.levandehistoria.se/publikatione...
1
53
19
Det blir vÀrre och vÀrre. Mer korrupt Àn sÄ hÀr gÄr det vÀl knappt att bli. pUffe, "den vuxne i rummet"
www.aftonbladet.se/nyheter/a/Gx...
loading . . .
Arvsfondens ordförande följde inte policy â hade möte med Birgitta Eds stiftelse
PĂ„ AllmĂ€nna arvsfonden Ă€r handlĂ€ggare inte tillĂ„tna att trĂ€ffa dem som söker pengar dĂ€rifrĂ„n. Men Arvsfondsdelegationens ordförande â utsedd av regeringen â had
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxjnEx/arvsfondens-ordforande-foljde-inte-policy-hade-mote-med-birgitta-eds-stiftelse
5 days ago
0
0
0
reposted by
Per
En sorts författare
6 days ago
För mig Àr det uppenbart, med tanke pÄ vilka som Àr inblandade, att existentiell hÀlsa handlar om att ge trossamfunden större inflytande. Vilket jÀvla haveri det hÀr Àr. De hÀr mÀnniskorna borde inte ens fÄ vara i nÀrheten av att inflytande över landets politik.
add a skeleton here at some point
0
16
4
SD Àr en fara för Sverige.
add a skeleton here at some point
6 days ago
0
0
0
reposted by
Per
Hildemarađ·
6 days ago
đđđ
add a skeleton here at some point
0
2
1
reposted by
Per
Mathias WÄg
7 days ago
Sommaren dÄ Sverige blev fascistiskt. Med sossarnas stödröster.
add a skeleton here at some point
2
110
54
Cap Verde!!!
7 days ago
0
0
0
reposted by
Per
Kjell Rautio
8 days ago
Kloka ord om politiskt ledarskap frĂ„n en tidigare president. Relevanta bĂ„de nu och dĂ„ och hĂ€r och dĂ€râŠ
3
98
25
reposted by
Per
Max Andersson
8 days ago
AB missar en viktig grej hÀr. Göran Thorstenson sitter i styrelsen för NÀringslivets Mediainstitut, vars affÀrsidé Àr att smutskasta journalister emot betalning. Bland annat drev de hetskampanjen som fick Erika Bjerström att lÀmna SVT.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/8p...
loading . . .
Thorstensons mejl om reportern: âHoppas hon fĂ„r betala ett högt prisâ
Thorstenssons ord om Aftonbladet-reportern: Betala ett högt pris
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pEKXG/thorstensons-mejl-om-reportern-hoppas-hon-far-betala-ett-hogt-pris?utm_medium=SocialEchobox&utm_source=Facebook#Echobox=1781454592
5
193
108
reposted by
Per
Somar Al Naher
8 days ago
Otroligt viktig text av Lotta! Blir sÄ rasande av att lÀsa detta, inte minst för att man ser och upplever det i realtid. Hur kan det hÀr inte bli en större frÄga i valrörelsen?
add a skeleton here at some point
0
19
5
reposted by
Per
Ola SpÀnnar
8 days ago
NÄgot av det vÀrsta med den hÀr regeringen Àr hur dess ledande företrÀdare har normaliserat nazism
add a skeleton here at some point
0
131
43
reposted by
Per
Gunnar Rehlin
11 days ago
Tidelaget brukar hĂ€vda att SD har anpassat sig till dom. Nu skriver SD i sin broschyr inför valet att âvi har fĂ„tt de gamla partierna att Ă€ndra sin politikâ. Precis. Ăt pĂ„ den, Tidelag.
0
24
9
reposted by
Per
Lennart Jonasson
8 days ago
0
18
4
Sverige Äker pÄ tre raka.
8 days ago
0
1
0
reposted by
Per
Tobias
8 days ago
SD-topp pĂ„ Tjörn driver pĂ„ för övervakning â nekar nĂ€r han sjĂ€lv fastnar pĂ„ fartkameror "Thord Janssons förtroende för kameratekniken tycks upphöra nĂ€r han sjĂ€lv sitter bakom ratten. En genomgĂ„ng av hans domar visar ett mönster dĂ€r han nekar till brott, trots bildbevis"
www.svt.se/nyheter/loka...
loading . . .
SD-topp pĂ„ Tjörn driver pĂ„ för övervakning â nekar nĂ€r han sjĂ€lv fastnar pĂ„ fartkameror
Sverigedemokraten Thord Jansson har tillsammans med riksdagsledamoten Richard Jomshof drivit politik för att utöka kameraövervakningen i Tjörns kommun för att förebygga och lösa brott. Men nÀr Jansson...
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sd-topp-pa-tjorn-driver-pa-for-overvakning-nekar-nar-han-sjalv-fastnar-pa-fartkameror
2
29
16
Load more
feeds!
log in