Huub Bellemakers
@huubbellemakers.bsky.social
📤 10515
📥 5215
📝 4898
Meningen. Campagnes. Metal. www.buubcommunicatie.nl
reposted by
Huub Bellemakers
Greens/EFA in the EU Parliament 🌍
about 11 hours ago
Last year, 300,000 people united for freedom, love, and equal rights at Budapest Pride. Our heroes: 🇭🇺 citizens and 🇪🇺 friends 🏳️🌈 the Pride organisers and the unwavering 🌟Gergely Karácsony🌟, the Green Mayor of Budapest, who stood tall against hate and threats. 🌈 We are back in Budapest tomorrow! 🌈
loading . . .
8
742
157
Ongelofelijk wat de sociaaldemocratische regeringspartij van Albanië wil doen.
add a skeleton here at some point
about 5 hours ago
1
12
1
Laatste 15 minuten prima.
about 19 hours ago
1
3
0
Herkenbaar: even wachten op iemand die nog op de WC zit
#trekvogels8
about 20 hours ago
0
1
0
Ik zeg: Lang voor Gakpo. Normaal noit, maar zo'n gast die er soms doorheen prutst is nu prima.#tunned
about 20 hours ago
0
2
0
Gewoon vet dat er bij Tunesië een Hannibal meespeelt.
about 21 hours ago
1
22
0
TIEN TIEN TIEN TIEN TIEN
about 21 hours ago
1
4
1
Mooi dat Aramco extra wordt genoemd als sponsor terwijl het in Nederland zo mokerwarm is.
#tunned
❤️
about 21 hours ago
0
9
0
- Iran en Egypte moeten hun bek houden over de Pride. - Iran en Egypte moeten wat leren van de Pride. - De FIFA verbiedt weliswaar geen regenboogvlaggen, maar is natuurlijk wel laf. WK voetbal Seattle en Pride-evenement:
www.telegraaf.nl/sport/voetba...
loading . . .
FIFA-baas Gianni Infantino schept duidelijkheid rond duel Egypte-Iran: ’Géén Pride Match op WK 2026’
Gianni Infantino heeft nogmaals herhaald dat er vrijdag in Seattle geen officiële Pride Match op het WK voetbal plaatsvindt. De FIFA-voorzitter wil hiermee de verwarring wegnemen, die volgens de wereldvoetbalfederatie is ontstaan rondom de wedstrijd tussen Egypte en Iran.
https://www.telegraaf.nl/sport/voetbal/fifa-baas-gianni-infantino-schept-duidelijkheid-rond-duel-egypte-iran-geen-pride-match-op-wk-2026/157805136.html
about 22 hours ago
0
6
0
Een van de gevolgen sportswashing, zoals Rwanda deed met het WK wielrennen, is dat dus daarna mensen denken: ow dat kan best, mensen naar Rwanda sturen.
add a skeleton here at some point
about 23 hours ago
2
18
1
Het voelt toch als opblijven met Oud & Nieuw op een matig feestje bij de schoonfamilie terwijl je weet dat je straks naar een écht feest gaat (Dat ook enorm kan tegenvallen)
#oranje
about 23 hours ago
0
8
0
Ik ga zo een nieuwe TV installeren. Slim of juist niet?
1 day ago
9
5
0
Ik mag het eindelijk vertellen!
1 day ago
3
26
0
Er is ook nog het principiële punt, waar politici het nooit over willen hebben. Namelijk in hoeverre heb je het recht om jezelf stuk te maken? Ook als dat gevolgen heeft voor de maatschappij.
add a skeleton here at some point
1 day ago
3
2
0
Ja, natuurlijk is drinken ongezond. En helemaal meer dan prima als je dat niet doet. Maar wel drinken is voor heel veel mensen leuk. 1/3
www.nrc.nl/nieuws/2026/...
loading . . .
Ook één biertje is al te veel. Het alcoholbeleid moet strenger, vindt de Gezondheidsraad: drinken zou niet normaal moeten zijn
Alcohol: Wie alcohol „gebruikt” is niet alleen zichzelf tot last, benadrukt de Gezondheidsraad. Een meer dan tien jaar oud advies om „niet meer dan één glas per dag” te drinken, gaat daarom op de scho...
https://www.nrc.nl/nieuws/2026/06/25/ook-een-biertje-is-al-te-veel-het-alcoholbeleid-moet-strenger-vindt-de-gezondheidsraad-drinken-zou-niet-normaal-moeten-zijn-a4931003?utm_source=push&utm_medium=breaking_news&utm_term=20260625
1 day ago
9
9
2
reposted by
Huub Bellemakers
Roel Geeraedts
1 day ago
Ik ben met een nieuwe partij bezig: Schorem voor Democratie.
@huubbellemakers.bsky.social
interesse?
7
23
3
Er moet weer eens iets extra's gedaan worden door het onderwijs. Ik zou beginnen met kinderen leren dat influencers geen dierbaren zijn en iemand op de televisie ook niet. Roep om meer aandacht voor rouw in de klas: 'Veel scholen worstelen ermee' -
nos.nl/l/2620181
loading . . .
Roep om meer aandacht voor rouw in de klas: 'Veel scholen worstelen ermee'
Meer dan driekwart van de kinderen onder de 16 jaar heeft een dierbare verloren. Erover praten op school kan voorkomen dat kinderen na een verlies problemen krijgen.
https://nos.nl/l/2620181
1 day ago
8
14
3
Geen aliens. Ik geloof helderzienden nooit meer.
2 days ago
0
0
0
Schotland blijft beter in zuipen dan in voetballen. Mooi.
2 days ago
4
20
0
Jammer deze goal van Marokko. Ik heb niets tegen Marokko, maar ik had het Haïti wel enorm gegund.
2 days ago
0
2
0
Het is een schande. Terecht ach en wee klagen over de staat van het Nederlandse wielrennen en dan niemand naar de kampioenschappen sturen. Shame on you
@teamvismaleaseabike.com
, Picnic Post NL. En ook jullie Unibet Rockets, Beat Cycling.
2 days ago
4
14
0
NEDERLAND HEERST OVER HET PERFIDE ALBION.
bbc.com/news/article...
loading . . .
Who is Andy Burnham's wife, Marie-France van Heel?
Van Heel, known as Frankie, is a marketing executive who has been in a relationship with Burnham since their university days.
https://bbc.com/news/articles/c75y4q61eevo?xtor=AL-71-%5Bpartner%5D-%5Bbbc.news.twitter%5D-%5Bheadline%5D-%5Bnews%5D-%5Bbizdev%5D-%5Bisapi%5D&at_campaign=Social_Flow&at_format=link&at_link_id=B7533A58-6FF0-11F1-8634-AA00BAD06F04&at_bbc_team=editorial&at_link_type=web_link&at_campaign_type=owned&at_link_origin=BBCNews&at_medium=social&at_ptr_name=twitter
2 days ago
1
8
0
reposted by
Huub Bellemakers
Roel Geeraedts
3 days ago
Ik zou van AD/Telegraaf/RTL graag willen weten hoe BN’ers met de hittegolf omgaan. Hopelijk houdt iemand dat in de gaten?
14
90
12
Klimaatontkenners worden heul boos als je ze klimaatontkenners noemt. Racisten als je ze racisten noemt. En ik heb jarenlang gedacht dat je problemen moet benoemen.🤷
2 days ago
12
123
18
Prima mix van jonge antifa's, standaard muziekliefhebbers en mensen die sinds 1999 geen live concert meer hebben gezien, bij
@tommorelloofficial.bsky.social
in
@doornroosjenl.bsky.social
.
4 days ago
0
13
0
Just played Lampedusa by
@allfatheruk.bsky.social
in my DJ-set before Tom Morello-show. If ever a good opportunity.
4 days ago
0
3
1
HUP CONGO
9 days ago
0
7
1
Herkenbaar
10 days ago
4
3
0
Van
@femkevanhemert.bsky.social
moesten we ons eindelijk zo noemen bij een pubquiz
@femkehalsema.bsky.social
10 days ago
2
32
1
En dan zijn linkse mensen die een keer naar een demo gaan "beroepsactivisten".. Zelfde groepje actievoerders te zien bij 48 asielprotesten door hele land -
nos.nl/l/2618857
loading . . .
Zelfde groepje actievoerders te zien bij 48 asielprotesten door hele land
De NOS analyseerde beschikbaar beeld van protesten en 7000 Facebookberichten om te kijken of er sprake was van een vorm van organisatie, zoals ook de AIVD onderzoekt.
https://nos.nl/l/2618857
10 days ago
7
74
20
De oplossing voor van alles lijkt tegenwoordig om.dingen apart strafbaar te stellen. Hatecrimes apart van gewone misdaad, vrouwenintimidatie apart, georganiseerd seksueel misbruik apart van "gewoon". Lost dat ook iets op of is het dat politici dan kunnen zeggen dat ze iets doen?
10 days ago
3
15
2
Hup Rotterdam!
11 days ago
1
6
0
Wim T Schippers. Held.
11 days ago
1
63
4
Hoerenzooi
12 days ago
3
4
0
HUP WILLEM II STOERE KERELS.
12 days ago
0
5
0
Nederland echt heul veul.beter. Van Dijk en Van Hecke staan 20 meter voorbij de middellijn. Lastig wel tegen 11 Japanners die zich ingraven als ware het Iwo Jima.
12 days ago
4
7
0
Heel herkenbaar dit Curacao. Lekker meedoen, best aardig gevoel, toch 7-1 eraf.
#trekvogels8
12 days ago
1
13
0
LEVE TWEELINGEN. Hoe onderzoek naar tweelingen de kijk op erfelijkheid veranderde: het bepaalt veel meer dan je zou denken
www.volkskrant.nl/wetenschap/h...
loading . . .
Hoe onderzoek naar tweelingen de kijk op erfelijkheid veranderde: het bepaalt veel meer dan je zou denken
Dorret Boomsma stond aan de basis van het Nederlands Tweelingen Register, dat uitgroeide tot een schatkamer voor onderzoek naar erfelijkheid. Vrijdag neemt ze afscheid (en daarna gaat ze gewoon door)....
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/hoe-onderzoek-naar-tweelingen-de-kijk-op-erfelijkheid-veranderde-het-bepaalt-veel-meer-dan-je-zou-denken~bf4c4dbe/
12 days ago
2
5
0
Dat is pas integratie
add a skeleton here at some point
13 days ago
1
10
0
Mijn Syrische overburen met bakfiets hebben nu Oranje-vlaggetjes opgehangen. Kan integratie te ver gaan?
13 days ago
13
114
4
Veel plezier vandaag PRO vriendjes en vriendinnetjes.
#procongres
13 days ago
2
24
0
Mensen zijn fan van Musk omdat ze zichzelf in hun vinexhuisje met 0.000003 bitcoin en een auto ook een echte libertarische kapitalist wanen ofwel omdat ze fan zijn van Musk z'n "er zijn teveel zwarte mensen"-gedachtegoed ofwel omdat ze trappen in zijn lege futurisme.
14 days ago
8
39
5
reposted by
Huub Bellemakers
Omnicrisis
14 days ago
Als
@progressiefned.bsky.social
echt een fusie wil zijn van de groene én sociaaldemocratische stromingen, dan moet het niet overhaast een keuze forceren tussen een van beide. Toch is dat nu wel wat er op het spel staat morgen bij het oprichtingscongres van de GroenLinksPvdA fusiepartij. 1/4
5
18
15
reposted by
Huub Bellemakers
Jelmer Visser
14 days ago
Ons stroomnet kan deze gelukszoekers niet aan. Stop deze tsunami van buitenlanders op onze electriciteitsvoorzieningen. Laat ze dat ding lekker elders bouwen.
add a skeleton here at some point
4
97
25
Ok, ik kom nu blijkbaar op een leeftijd dat vrienden dood gaan aan "een natuurlijke dood". Niet leuk.
14 days ago
6
24
0
MEXICO. ME-EX-IIIIIIIIIIIIIIIII-IIIIIII-CO
15 days ago
3
3
0
Ik heb met Orgel Joke een podium gedeeld. Nu komt het wel heel dichtbij.
www.nu.nl/wk-voetbal/6...
loading . . .
Orgel Joke gevraagd voor optreden op WK: 'Dacht dat het een grap was'
Orgel Joke is benaderd om een optreden te verzorgen tijdens het WK voetbal. Als Nederland de volgende ronde haalt, mag ze voor de wedstrijd het publiek opzwepen. Er is één probleem: door een val kan d...
https://www.nu.nl/wk-voetbal/6398991/orgel-joke-gevraagd-voor-optreden-op-wk-dacht-dat-het-een-grap-was.html
15 days ago
0
18
1
Noes, ik leer nu dat er een documentarie is over dat FvD rechtsextremistisch is. Dit opent wel mijn ogen.
16 days ago
17
54
1
Load more
feeds!
log in