小一🇩🇰🇦🇺🇪🇺
@xiaoyi-dk.bsky.social
📤 102
📥 362
📝 748
Københavner, europæer, aussie 🇩🇰🇦🇺🇪🇺
Stor fan! Krydser fingre for at det bliver til noget.
2 days ago
1
1
0
Man kan høre den lokale folkeskole synge 'ferie, ferie, ferie' i skolegården 🥰
2 days ago
0
3
1
Beboerne i de nye private lejeboliger er yngre og oftere ufaglærte, mens beboerne i de nye ejerboliger i højere grad er ældre og oftere er akademikere. Næppe en overraskelse.
2 days ago
0
0
0
Det er interessant hvordan alle fra Enhedslisten til Konservative har solgt et billede af at der er meget få ejerboliger ift. private lejeboliger i byudviklingsområderne, men når By&Havn så begynder inkluderer tallene så viser det sig at de næsten er på niveau. 🤔
4 days ago
1
5
1
Man bliver igen og igen overrasket over den fantasiverden selsingerne lever.
9 days ago
1
2
0
Tilladte bebyggelsesprocenter i Hovedstadsområdet ifølge kommuneplaner.
24 days ago
0
4
1
reposted by
小一🇩🇰🇦🇺🇪🇺
www.magasinetkbh.dk/indhold/ny-t...
loading . . .
Ny transportminister kan få stor betydning for København
Med et skifte fra Venstre til SF kan sager om ændringer af københavnske byrum ende med helt andre udfald.
https://www.magasinetkbh.dk/indhold/ny-transportminister-stor-betydning-kobenhavn
25 days ago
0
3
1
Kan man håbe på en københavner som Transportminister?
26 days ago
1
2
1
Parcelhusbananen! Kort over lokalplaner reserveret til parcelshuskvarterer*. Ikke overraskende strækker der sig et parcelhusbælte gennem hele den ydre del af Fingerplanens håndflade — fra Hvidovre over Rødovre og Brønshøj-Husum til Gladsaxe og Gentofte.
loading . . .
about 1 month ago
2
5
0
> Lund Poulsen bliver kongelig undersøger > Frederiksen kommer til forhandlinger i nogle uger > Frederiksen forlader forhandlingerne > Lund Poulsen må tilbage til kongen > Frederiksen bliver kongelig undersøger igen > ABFM regering
www.dr.dk/nyheder/poli...
loading . . .
Løkke smider bombe i forhandlingerne: Dropper Mette Frederiksen og vil have Troels Lund Poulsen i spidsen
Træet skal rystes, og Troels Lund Poulsen bør være kongelig undersøger, mener Lars Løkke Rasmussen.
https://www.dr.dk/nyheder/politik/loekke-opgiver-forhandlingsforloeb-og-peger-paa-troels-lund
about 2 months ago
1
6
2
Det er lidt sjovt at man på de billeder som folk tager for brokke sig over de opstillede bænke i Middelalderbyen ofte kan folk gå på vejbanen i baggrunden fordi fortorvene er så smalle.
about 2 months ago
1
2
1
Tilbage fra Shijiazhuang. Så mange elektriske scootere, mindst 10 per cykel, nok mere. Men lidt sjovt at høre folk brokke sig over at scooterne er farlige når der er kryds mellem 12-sporede motorvejs-lignende veje midt i centrum. Også første gang der er nogen som har troet jeg var Uighur 😆
about 2 months ago
1
1
0
Trafiktællinger i Kbh hvor der var flere cykler end biler (grøn) og omvendt (rød).
2 months ago
1
13
2
På sin vis lidt vildt at Københavns Kommune har zonet næsten en fjerdedel (23.5%) af sine ikke grønne areal til villakvarterer.
2 months ago
3
3
1
Læser Selsing for at få de absolut dårligste takes på valget i Ungarn 🥰
3 months ago
0
2
0
3 months ago
0
2
0
Hvor følger man bedst det Ungarske valg?
3 months ago
5
4
1
Held og lykke til Europa 🇪🇺
3 months ago
0
3
0
Interessant perspektiv fra
@nhjespersen.bsky.social
. Selvom jeg nok ikke fuldtud enig.
piopio.dk/loekke-har-i...
loading . . .
Løkke har ikke de afgørende mandater
Moderaternes mandater er ikke mere værd, end de radikales var i 2019. I praksis kan der kun dannes en centrum-venstre regering og tiden arbejder for Mette Frederiksen
https://piopio.dk/loekke-har-ikke-de-afgoerende-mandater
3 months ago
1
2
0
Uanset hvad man nu mener om bygherres planer, så er det alligevel utroligt at en byggegrund klos op af S-tog og metro kan ligge tom i årtier.
www.magasinetkbh.dk/indhold/gron...
3 months ago
0
3
1
Av, av, av...
3 months ago
0
5
0
At konspirationsteoretikerne har adgang til og indflydelse på den nationalkonservative yderfløjs politik er ingen overraskelse, men at der er dele af centrumhøjre der ikke tør indrømme at de her grupperinger er totalt ubrugelige som samarbejdspartnere er skuffende.
www.bt.dk/samfund/chok...
loading . . .
'Chokerende': Her er den højreradikale arkitekt bag Borgernes Partis udlændingepolitik
Rasmus Munch Søndergaard kalder sig »racerealist« og har på sociale medier blandt andet stillet spørgsmålstegn ved omfanget af holocaust. Og så er han arkitekten bag Borgernes Partis udlændingepolitik...
https://www.bt.dk/samfund/chokerende-her-er-den-hoejreradikale-arkitekt-bag-borgernes-partis-udlaendingepolitik
3 months ago
1
3
2
Hvis man er overrasket over hvad man får hvis man stemmer på Borgernes Parti, så er det sgu nok lidt ens egen skyld. Det har da hele tiden været tiden været klart at ikke kunne forvente andet en kaos fra dem hvis de blev valgt ind. Er det ikke nærmest hele formålet med partiet?
3 months ago
1
3
0
Schrödinger's forbud hvor det både er blevet forbudt og ikke forbudt på samme tid. (Det er blevet forbudt.)
3 months ago
0
0
0
Må jeg sige noget lidt provokerende? Trods at alle har udråbt Lars Løkke til kongemageren, og fremhævet socialdemokratiets resultat som dårligste i et århundrede, så det i virkeligheden stadig socialdemokraterne som sidder med de langt bedste kort til de fremtidige regeringsforhandlinger.
3 months ago
0
3
2
Interessant analyse af
@larsharhoff.bsky.social
på anden platform om M udfordrings som midterparti. De er måske ikke et parti som kan gå til både højre & venstre, men derimod et parti der hverken kan gå til højre eller venstre. En trussel om gridlock er ikke samme som en trussel om at kunne vælge.
3 months ago
1
7
0
Vil socialdemokraterne overhovedet noget med København længere eller er det bare et sted man går hen når ikke har bedre at lave? De visioner de engang havde for byen virker også nærmest døde på det nuværende rådhus.
3 months ago
2
5
0
Der tog jeg fejl! SF blev kun tredje størst. Socialdemokratiet blev dog væltet som største parti i storkredsen, men af Enhedslisten. Imponerende. SF mangler måske også en stemmesluger?
add a skeleton here at some point
3 months ago
0
3
0
Tror ikke vi får nyvalg og jeg tror også at en ny regering når den er forhandlet på plads (uanset om det bliver centrum-centrum venstre eller centrum) kommer til at kunne holde sin tid, men det er selvfølgelig sjovere at snakke om drama 😂
3 months ago
0
0
0
- C stemmer imod ansøgning om midler fra national cykelpulje, fordi... p-pladser. - C stemmer imod bylivsgader, fordi... p-pladser. - C prøver at gøre det svært at plante nye træer med krav om... p-pladser. Blot seneste møde i KMT Udvalget og det er det samme hvert eneste møde. Utroligt.
3 months ago
1
4
0
Vennerne i Ungarn 😕
3 months ago
1
10
2
Radikale er virkelig et København + Aarhus parti 😂
3 months ago
0
2
1
Ved kommunalvalget fik Venstre nul byrådspladser på Vestegnen. Den her gang er det nul mandater til Venstre i Københavns Storkreds. Til sammenligning fik mere "by-liberale" B, M og I henholdsvis 3, 2, og 2 i Københavns Storkreds.
3 months ago
0
2
1
Indre by er en af de mindst københavnske steder i København 😂
3 months ago
1
4
0
Tillykke til München.
3 months ago
0
1
1
reposted by
小一🇩🇰🇦🇺🇪🇺
Ursula von der Leyen
3 months ago
After almost a decade of work – we can say: we did it. We have concluded the EU-Australia Free Trade Agreement. And it is such a win for both sides ↓
link.europa.eu/x33M9C
31
851
190
4 months ago
1
6
3
Siden 2010 er befolkningen i de 4 største byer i den sydvestlige del af Region Østdanmark (Næstved, Slagelse, Holbæk og Ringsted) steget med 12%, mens befolkningstallet i resten af området (dvs. uden de 4 nævnte byer) er faldet med 1%.
4 months ago
1
5
0
😆
4 months ago
1
7
2
Indre parcelhuskvarter hvor husene koster 2-cifrede millionbeløb. En af de ganske få grunde (uden parcelhus) hvor man faktisk må bygge mere end et parcelhus. Ejer vil bygge lille 2-plans ejendom med 6 lejligheder. Nej, kommunen har omstemt sig nu. Det skal kun være tilladt at bygge et parcelhus! 🙄
4 months ago
2
3
0
Trængselsafgift: Radikale ✅ SF ✅ Enhedslisten ✅ Socialdemokraterne ❌ Venstre ❌ Danmarksdemokraterne ❌ Dansk Folkeparti ❌
www.tv2kosmopol.dk/metropolen/d...
loading . . .
https://www.tv2kosmopol.dk/metropolen/der-er-en-oplagt-og-effektiv-losning-pa-lange-bilkoer-men-den-er-dyrest-i-hovedstaden-7a3bc
4 months ago
0
4
2
Elsker gutten som har bygget et ridderslot med voldgrav i et parcelhuskvarter ved Aalborg, men det er altså komisk at kommunens byudviklingsplan for området samtidig siger at den ikke kan tillade fortætning fordi det ville ødelægge områdets kvalitet som grøn haveby.
www.bolius.dk/vild-ombygni...
4 months ago
0
3
2
Ejerboliger som andel af alle boliger for kvarterer i København.
4 months ago
2
13
3
Tror ikke det er umuligt at SF kunne ende med blive det største parti i Københavns Storkreds denne her gang.
4 months ago
1
5
1
Stemmer vi i virkeligheden om Mette Frederiksen skal være statsminister i en centrum-venstre eller en midterregering? 😅
4 months ago
0
2
0
Sogne i Københavns Omegn med størst befolkningstilvækst siden 2010. Linjeføring for letbanen er også vist. Halvdelen af omegnens vækst i perioden har været indenfor det røde område.
4 months ago
0
6
0
I de positive nyheder: Lempet regulering og nye teknikker giver mulighed for mere grønt i byen. 😀
www.magasinetkbh.dk/indhold/poli...
4 months ago
0
6
1
Socialdemokraterne er mindre end de grønne blandt vælgere under 60, og også mindre end Die Linke for vælgere under 45. Europæisk socialdemokratisme står over for nogle udfordringer i disse år.
4 months ago
3
9
1
Godt nytår allesammen!
4 months ago
0
4
2
Av, min arm.
5 months ago
1
3
0
Load more
feeds!
log in