Voorland
@rikblokland.bsky.social
đ€ 72
đ„ 143
đ 875
Reist ver, drinkt wijn, denkt na, lacht hard, duikt diep, komt terug.
reposted by
Voorland
Stephan Okhuijsen (Steeph)
1 day ago
Met dit soort uitstekende producties van
@nieuws.nos.nl
kan ik mijn werk als
@datagraver.com
mbt het Nederlandse klimaat binnenkort stoppen. Echt heel goed gedaan:
app.nos.nl/shorthand/de...
loading . . .
De nieuwe Nederlandse zomer
De cijfers achter de hitte van nu en de zomers van straks.
https://app.nos.nl/shorthand/de-nieuwe-nederlandse-zomer/index.html
23
400
96
Bij het Parool ga je bij code rood gewoon lekker in de zon liggen, maar dan wel met een klein ventilatortje
3 days ago
0
2
1
Ik vind deze campagne erg belangrijk - doe je ook mee?
actie.degoedezaak.org/petitions/wh...
loading . . .
KLOKKENLUIDER DIGID GESCHORST (WHISTLEBLOWER DUTCH IDENTITIES SUSPENDED)
Digitale infrastructuur is publieke infrastructuur. Wie haar verdedigt, verdient onze bescherming. Ennglish: Digital infrastructure is public infrastructure. Those who defend it must be protec...
https://actie.degoedezaak.org/petitions/whistleblower-suspended-saving-18-million-digital-identities-eu-from-u-s-control?source=bluesky&utm_source=bluesky&share=2fc1e0a3-5d68-4f80-a009-71f156d31024
4 days ago
0
0
0
reposted by
Voorland
Fossielvrij NL
4 days ago
Deze temperaturen zijn niet normaal đ„” Tijd om de motor achter de klimaatcrisis aan te pakken. Breek samen met ons de macht van de fossiele industrieâ
14
296
131
Van Bigger Splash naar iPad, altijd rebels binnen de lijntjes geleurd. RIP David Hockney.
16 days ago
0
0
0
âWedstrijd naar de bodem,â citeert de NOS app. De stagiairs hebben weer vrij spel deze vrijdag.
16 days ago
0
0
0
Ik ben tegen fascisme. Sue me.
add a skeleton here at some point
19 days ago
0
0
0
Wist je dat duizenden energieverslindende AI-datacentra naar Europa komen? Onze stroomrekeningen kunnen door het dak vliegen, tenzij politici Big Tech dwingen om die centra te voeden met 100% nieuwe, groene energie. Ik heb getekend; doe jij mee? đ
action.wemove.eu/sign/2026-05...
loading . . .
Eis 100% groene stroom voor datacentra in Europa!
Overal in Europa schieten duizenden energieverslindende datacentra uit de grond. Onze energierekening hangt af van hun keuze: dure fossiele brandstoffen of duurzame energie van eigen bodem. Teken ook:...
https://action.wemove.eu/sign/2026-05-green-data-centres-petition-NL?akid=s7792559..hFGVGm
21 days ago
0
0
0
Vandaag de originele âhebban olla uogalaâ gezien. Indrukwekkend.
23 days ago
0
0
0
Kamer stemt blind, blind voor veiligheid, blind voor privacy, blind voor landsbelang, en stottert zich een weg naar buiten
add a skeleton here at some point
24 days ago
0
1
0
Alle grote culturen stortten ineen door klimaatverandering. Lâhistoire se rĂ©pĂȘte.
loading . . .
De grote ineenstorting: wat gebeurde er echt rond 1200 v.Chr.?
Rond 1200 v.Chr. voltrok zich een catastrofe die de wereld veranderde. Binnen decennia vervielen de machtige rijken van de Bronstijd tot puin, maar hoe?
https://archeologieonline.nl/artikelen/de-grote-ineenstorting-wat-gebeurde-er-echt-rond-1200-vchr?utm_source=Email&utm_medium=Nieuwsbrief&utm_campaign=NB-2026-06-04-AO
24 days ago
0
0
0
Detail van
#Turner
in
#Dordrechts
Museum. Bijzonder goed opgezette tentoonstelling, met doorkijkjes en transparante gordijnen, goed tijdsbeeld, exemplarische voorgangers en een paar topstukken uit verschillende stijlperiodes van de briljante schilder/tekenaar én graficus!
about 1 month ago
0
0
0
Zo doe je dat. Niet 3 maanden koffiedrinken en FakeFaberwetten doordrammen, maar een visie neerleggen. Met humor. Tijd voor een socialist als premier, om de rommel op te ruimen.
add a skeleton here at some point
about 1 month ago
0
0
0
âIntroduce yourself with 10 bands you've seen live, Nederlands/Belgische versie.â 1. De Dijk 2. Spinvis 3. Warhaus 4. Van Dik Hout 5. Doe Maar 6. Kensington (En heeel vroeger nog wel eens Tröckener Kecks, R.K. Veulpoepers (ja dâr was nog nooit beter bierâŠ) en Candy Dulfer).
about 1 month ago
0
0
0
Allemaal de schuld van links.
www.volkskrant.nl/politiek/rek...
loading . . .
Rekenkamer oordeelt hard over recente kabinetten: veel doelen niet gehaald, rekening voor volgende generaties
Recente kabinetten beloofden meer dan dat ze waarmaakten. Oplossingen voor maatschappelijke problemen blijven daardoor uit, ten koste van toekomstige generaties, concludeert de Algemene Rekenkamer op ...
https://www.volkskrant.nl/politiek/rekenkamer-oordeelt-hard-over-recente-kabinetten-veel-doelen-niet-gehaald-rekening-voor-volgende-generaties~b5002a85/
about 1 month ago
0
0
0
In de vergelijking die Centraal Museum in Utrecht tussen
#Honthorst
en
#Rembrandt
maakt, kan wat mij betreft maar 1 schilderij de concurrentie aan. Een vroeg meesterwerk, gemaakt in Rome. Terug in NL begon de goede man 2(!) kitschstudioâs.
about 1 month ago
0
1
0
Trouw reageert behoedzaam
add a skeleton here at some point
about 1 month ago
0
3
0
reposted by
Voorland
Lisa Westerveld đ±
about 1 month ago
Hartverwarmend om te zien hoeveel mensen vanmiddag lieten horen dat vluchtelingen welkom zijn. De demonstratie vanmiddag is een duidelijk NEE tegen extreemrechts en fascisme. Een NEE tegen mensen die via geweld, vernieling en bedreigingen hun zin proberen door te drukken.
#wijzijnmetmeer
! âđœâ€ïž
38
1114
202
reposted by
Voorland
ComeonEileenđđ¶
about 1 month ago
Zo kan het ookđ
#wijzijnmetmeerâ€ïž
loading . . .
37
759
266
Utrecht
about 1 month ago
0
0
0
Goed uitgebalanceerd artikel. Het tegengeluid (= voorgeluid) plus achtergrondinformatie over hoe (rechtse) regeringen het opvangprobleem zelf gecreëerd hebben.
add a skeleton here at some point
about 2 months ago
0
1
1
Hear hear
add a skeleton here at some point
about 2 months ago
0
0
0
Op
Mijnoverheid.us
houdt ethical hacker Mick Beer bij âwat de Nederlandse overheid naar Amerika stuurtâ. Omdat niemand anders het doet. De url was overigens nog beschikbaar en heeft hij zelf geregistreerd. Briljant allemaal. Iets voor jou
@barbarakathmann.bsky.social
?
loading . . .
Mijn overheid.us â register van wat de Nederlandse overheid naar Amerika stuurt
330 sites gescand. 982 bevindingen. 41 dossiers. Door Mick Beer (burger).
https://Mijnoverheid.us
about 2 months ago
0
1
0
about 2 months ago
0
0
0
reposted by
Voorland
ComeonEileenđđ¶
about 2 months ago
Israel laat kolonisten steeds meer van de Westbank innemen, en ook in Libanon en Syrië willen zij zich settelen. Schandalig, dit landjepik, dus ik heb getekend.
loading . . .
Stop illegale nederzettingen - Oxfam Novib
Teken de petitie van Oxfam Novib. Kabinet, stop handel met illegale nederzettingen! Nederlandse bedrijven moeten hun bijdrage aan illegale nederzettingen.
https://www.oxfamnovib.nl/petitie/91108-stop-de-illegale-nederzettingen-mads?utm_source=facebook&utm_medium=social_paid&utm_campaign=petitiewestbank2526&utm_content=nieuwsartikel1&utm_term=nlbreedfb&utm_id=6872202873392&fbclid=PAdGRzdgRhml5leHRuA2FlbQEwAGFkaWQAAAZH1SoZyHNydGMGYXBwX2lkDzU2NzA2NzM0MzM1MjQyNwABpwEdlvYkz68_GOTsKwjA5zsZY4fczQLudgS_M7r9gBctnDV2E90_s3q6vqPr_aem_wyAKfA2pJhE3h-PfffYW5Q
6
26
15
reposted by
Voorland
Myrthe Hilkens
about 2 months ago
In het kader van zuinig zijn met drinkwater/zoetwater. Deze visual komt uit een presentatie van
@urgenda.bsky.social
Zodat de verhoudingen wat duidelijker worden. Het jaarlijks gebruik van Tata en Heineken versus 18 miljoen opblaasbadjes. âđ»
30
495
304
reposted by
Voorland
De Speld
2 months ago
Steeds meer vrouwen durven niet meer over straat door relschoppers bij AZCâs
loading . . .
Steeds meer vrouwen durven niet meer over straat door relschoppers bij AZCâs
Steeds meer vrouwen in Nederland durven niet meer over straat.
https://speld.nl/2026/04/29/steeds-meer-vrouwen-durven-niet-meer-over-straat-door-relschoppers-bij-azcs/
12
430
122
Het weekend is officieel begonnen! De redactie is naar huis en de stagiairs nemen het over. Misspellingen, typfouten, argeloze doorplaatsing van ChatGPT en Russische bots tot maandag 08.30!
2 months ago
0
0
0
reposted by
Voorland
Lina Mounzer
3 months ago
Massacre upon massacre in Beirut in the last hour. AUBMC announced a âcode disaster.â Over 100 airstrikes in 10 minutes across the country. One hit right behind my house. Sirens ambulances & the smell of sulphur. The city is in total chaos the people in complete panic
40
3547
1943
reposted by
Voorland
Tata's Rookgordijn
3 months ago
Onafhankelijk staal? IJzererts o.a. uit Zweden en BraziliĂ«. Aardgas uit de VS. En 90% van Tataâs staal gaat naar het buitenland
0
15
12
Hilarisch
add a skeleton here at some point
3 months ago
0
0
0
Cynisch dat een omroep die avond aan avond haat en racisme normaliseert door ultra rechtse roeptoeters een plek aan tafel te geven, hierover tamboereert.
www.bnnvara.nl/joop/artikel...
loading . . .
Lamyae Aharouay toont haarfijn aan hoe het kabinet-Jetten haat en racisme normaliseert - Joop - BNNVARA
Bekend parlementair journalist NRC stopt met Haagse verslaggeving.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/lamyae-aharouay-toont-haarfijn-aan-hoe-het-kabinet-jetten-haat-en-racisme-normaliseert
3 months ago
0
0
0
Ik weet nog een potje van 2 miljard # Tata, toch
@myrthehilkens.bsky.social
add a skeleton here at some point
3 months ago
0
0
0
Haha, dat verschil zal niemand opvallen
add a skeleton here at some point
3 months ago
0
0
0
Bedankt D66, voor het storten van BTW-plichtig Nederland in de digitale en Trumpiaanse afgrondâŠ
www.trouw.nl/duurzaamheid...
loading . . .
Na maand van goede digitale voornemens kiest kabinet toch voor Amerikaanse software
Het ministerie van FinanciĂ«n gaat de software voor btw-inning tĂłch afnemen van een Amerikaanse leverancier. De staatssecretaris âziet geen andere mogelijkheidâ.
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/na-maand-van-goede-digitale-voornemens-kiest-kabinet-toch-voor-amerikaanse-software~bc27ff59/
3 months ago
1
0
0
Hegseth is er niet gerust op
#claudiadebreij
4 months ago
0
0
0
Oorlogsslachtoffer
add a skeleton here at some point
4 months ago
0
0
0
Cadeautje van FTM (alleen vandaag). Kabinet wil linkse demoâs verbieden.
loading . . .
Ook dit kabinet wil demonstranten harder aanpakken. Experts noemen plannen illegaal en symbolisch
Demonstranten die zich misdragen moeten harder worden gestraft, staat in het regeerakkoord. Daarnaast liggen er twee wetsvoorstellen op de plank die demonstranten criminaliseren. De voorstellen zijn ...
https://www.ftm.nl/artikelen/ook-dit-kabinet-wil-demonstranten-harder-aanpakken-experts-noemen-plannen-illegaal-en-symbolisch?utm_medium=social&utm_campaign=sharebuttonnietleden&utm_source=bluesky&share-key=share-value
4 months ago
0
0
0
Bijzonder helder en compleet argument tegen kernenergie; funest voor de energietransitie.
www.trouw.nl/opinie/opini...
loading . . .
Opinie: Kerncentrales duurzaam? Dat beeld klopt helemaal niet
Vier kerncentrales wil de nieuwe regering laten bouwen, maar een groene oplossing is dat allerminst, betogen kernenergiespecialisten Boelie Elzen, Rob Geerts en Wim Smit.
https://www.trouw.nl/opinie/opinie-kerncentrales-duurzaam-dat-beeld-klopt-helemaal-niet~b4a0f14b/
4 months ago
0
0
0
De wereld is mooi. Als je hem zelf mooi maakt.
add a skeleton here at some point
4 months ago
0
0
0
quitgpt.org
loading . . .
QuitGPT â OpenAI Execs are Trump's Biggest Donors
Join the movement. Delete ChatGPT. Cancel your subscription. It's time to quit.
https://quitgpt.org/
4 months ago
0
0
0
Is tweevoudig goud dubbel zo eenvoudig?
4 months ago
0
0
0
Als sneeuwvlokjes krantenkoppen schrijven, is 4 graden hartstikke koud
5 months ago
0
0
1
Hear hear. Tabakslobby, staallobby, olielobby, Pfaslobby, kernenergie lobby, allemaal in veilige handen bij dit soort radicalen. En dan vergeet ik de druipkaarslobby nog.
add a skeleton here at some point
5 months ago
0
0
0
Karremans op infrastructuur. Even hardop zeggen.
5 months ago
0
0
0
Dilansbelang
add a skeleton here at some point
5 months ago
0
2
0
Welke recruiter van 25 gaat een baanswitcher van 66 aannemen? Welke HR directeur heeft een wervingsstrategie voor 60+? Spoiler: nobody, not now, never. Dat betekent een kortdurende WW-pleister en dan pure armoe voor ouderen. Trek lekker die 4 miljard voor Tata in, betaal daar sociaal beleid mee.
5 months ago
0
0
0
Briljant
5 months ago
0
0
0
Au
add a skeleton here at some point
5 months ago
0
0
0
Hoop uit onverwachte hoek. Superinteressant artikel.
www.trouw.nl/buitenland/a...
loading . . .
Als Democratische hoop van Texas krijgt de jonge James Talarico opeens nationale aandacht
In het Republikeinse bolwerk Texas baart de jonge Democraat James Talarico opzien. Kan hij de Democraten een nieuw elan geven? Wat maakt hem zo aantrekkelijk?
https://www.trouw.nl/buitenland/als-democratische-hoop-van-texas-krijgt-de-jonge-james-talarico-opeens-nationale-aandacht~b82b4d8d/
5 months ago
0
0
0
Load more
feeds!
log in