احنا 🤦🏻 في زمن بقى فيه الذكاء الاصطناعي أذكى مننا في الحساب…
بدأنا نستغنى عن أعظم نعمة ربنا ادهالنا: العقل.
بقينا نكتب أقل، نفكر أقل، نتأمل أقل…
ونسأل الآلة عن كل إجابة،
كأننا فقدنا ثقتنا في تفكيرنا.
الزمن بقى بيجري بشكل مخيف،
الأيام بتعدي كأنها ساعات…
ويمكن من علامات اقتراب الساعة تسارع الزمان،
24 days ago