Philippe Bossin
@philippebossin.bsky.social
📤 214
📥 196
📝 7
Digital strategist @ ECDA Mechelen, Belgium 🇧🇪
reposted by
Philippe Bossin
Pensioenspook
about 20 hours ago
Leuke quote van man die al jaren in binnen en buitenland actief probeert om klimaatmaatregelen af te zwakken en te schrappen. Gebruik uw gezond verstand? Echt?
4
33
4
reposted by
Philippe Bossin
POLITICO Europe
about 24 hours ago
This week’s extraordinary heat wave is the worst to ever hit Western Europe and could not have occurred without humans heating the planet by burning fossil fuels, scientists say.
loading . . .
‘This is climate change’: European heat wave impossible without warming, scientists say
Man-made warming made this heat wave far more likely and hotter than it would have been even a few decades ago, research finds.
https://www.politico.eu/article/this-is-climate-change-european-heat-wave-impossible-without-warming-scientists-say/
1
58
28
Dit is geen weerkaart. Dit is een politieke kaart. Bomen of beton. Schaduw of steen. Make your choice. Koelte is een basisrecht.
www.vrt.be/vrtnws/nl/20...
about 22 hours ago
1
1
0
reposted by
Philippe Bossin
Relmans
1 day ago
4
72
12
reposted by
Philippe Bossin
Liesbet De Weder
2 days ago
Ik vraag me af of onze ministers vandaag ook mooie foto's gaan uitsturen van hun ontmoeting met de Taliban. Normaalgezien missen ze geen enkele foto-opp.
1
25
7
reposted by
Philippe Bossin
Bart Biesbrouck
2 days ago
LEEF!
2
28
9
reposted by
Philippe Bossin
Wim Vanhaecke
1 day ago
Een heel goed opiniestuk van Horch met daarin 2 heel concrete voorstellen om voor verkoeling te zorgen. En dat is een pak meer dan ik van de Vlaamse en federale regering heb gehoord met hun "geen alarmisme".
www.demorgen.be/meningen/laa...
loading . . .
Laat dit niet de koelste zomer van de rest van ons leven zijn
Aimen Horch is de voorzitter van Groen. Als de Arizona-regering echt om onze veiligheid geeft, moet ze ons tegen de hitte beschermen, vindt hij.
https://www.demorgen.be/meningen/laat-dit-niet-de-koelste-zomer-van-de-rest-van-ons-leven-zijn~bb336fdb/
3
53
11
Verkoeling is een basisrecht. We moeten mensen ondersteunen bij onze collectieve aanpassing aan het klimaat: huizen isoleren en actief verkoelen, zonwering én airco’s voorzien, airco’s in gebouwen én natuurlijke airco in de vorm van bomen.
@aimenhorch.bsky.social
www.demorgen.be/meningen/laa...
loading . . .
Laat dit niet de koelste zomer van de rest van ons leven zijn
Aimen Horch is de voorzitter van Groen. Als de Arizona-regering echt om onze veiligheid geeft, moet ze ons tegen de hitte beschermen, vindt hij.
https://www.demorgen.be/meningen/laat-dit-niet-de-koelste-zomer-van-de-rest-van-ons-leven-zijn~bb336fdb/
2 days ago
2
21
9
reposted by
Philippe Bossin
Stefaan Werbrouck
4 days ago
Theo be like:
1
36
5
reposted by
Philippe Bossin
Groen
4 days ago
Het is zo heet dat de alarmfase voor hitte is afgekondigd. "We willen dat minister De Ridder met spoed zwemzones afbakent in Vlaamse kanalen en waterlopen, zodat mensen buiten kunnen afkoelen."
@aimenhorch.bsky.social
www.vrt.be/vrtnws/nl/20...
loading . . .
Groen eist dringend meer openbare zwemplekken: "Iedereen heeft recht op verkoeling" | VRT NWS Nieuws
Er moeten dringend meer openbare zwemplekken komen om af te koelen. Dat vindt oppositiepartij Groen nu de temperaturen fors oplopen. De partij vraagt Vlaams minister van Waterwegen Annick De Ridder (N...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/06/23/meer-zwemwater/
2
7
2
reposted by
Philippe Bossin
Olaf Verhaeghe
over 1 year ago
Verwarming werkt niet in verkommerd Hertoginnedal: De Wever moet finale onderhandelingen elders houden
www.tijd.be/politiek-eco...
loading . . .
Verwarming werkt niet in verkommerd Hertoginnedal: De Wever moet finale onderhandelingen elders houden
Het plan om naar Hertoginnedal te trekken voor de finale gesprekken van de regeringsonderhandelingen is afgeblazen. Het Brusselse kasteel is onvoldoende onderhouden: er is geen verwarming of wifi.
https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/federaal/verwarming-werkt-niet-in-verkommerd-hertoginnedal-de-wever-moet-finale-onderhandelingen-elders-houden/10584777.html
0
1
1
reposted by
Philippe Bossin
Petra De Sutter
over 1 year ago
Business as usual staat gelijk aan medeplichtigheid aan één van de grootste schendingen van het internationaal humanitair recht van onze tijd. Ook de academische wereld heeft hier een verantwoordelijkheid te nemen, en daarom tekende ik met overtuiging deze open brief.
www.vrt.be/vrtnws/nl/20...
2
119
26
reposted by
Philippe Bossin
Matti Vandemaele
over 1 year ago
Iets is menselijker en goedkoper. Dat moeten we afbouwen... Wie begrijpt De Moor en co nog?
loading . . .
Gemeenten bieden ruim een kwart minder plaatsen voor asielopvang aan, ondanks nijpend tekort
In vier jaar tijd verdwenen bij de gemeenten meer dan 1.600 opvangplaatsen voor asielzoekers, blijkt uit cijfers die Groen opvroeg. Het kabinet-De Moor wijst naar de krappe woningmarkt. “Gemeenten maken zelf uit wat binnen hun mogelijkheden ligt.”
https://m.standaard.be/cnt/dmf20250113_95763284?journeybuilder=nopaywall
0
16
6
reposted by
Philippe Bossin
Stefaan Van Hecke
over 1 year ago
In 2024 ging maar liefst 15 milj eur naar advertenties op sociale media. Een absoluut record. Hoog tijd om een uitgaveplafond wettelijk vast te leggen. In aug 2024 legde @groen-ecolo al een wetsvoorstel neer en het is in behandeling in het parlement. Het is het moment. Geen tijd te verliezen.
2
37
5
reposted by
Philippe Bossin
Elke Van den Brandt
over 1 year ago
Bonjour, goeiedag 👋 Je vindt me voortaan terug onder de blauwe hemel. Liever dit platform dan de plek die door de rijkste man ter wereld wordt ingezet als wapen tegen de democratie.
#twexit
Wie heeft volgtips? 👀
24
129
18
reposted by
Philippe Bossin
Foo Yat Chong
over 1 year ago
Belangrijker dan dat media niet meer posten op X lijkt me dat ze het niet langer bekijken als een persagentschap.
4
93
16
reposted by
Philippe Bossin
Dave Earley
over 1 year ago
Traffic from Bluesky's
@bsky.app
to
@theguardian.com
is already 2x that of Threads In its first week on the platform & with 300k followers, Bluesky traffic from
@theguardian.com
posts is already higher than it was from TwX in any week in 2024, where the account had 10.8m followers, but🧵
169
11112
2293
reposted by
Philippe Bossin
Dries Vermeulen
over 1 year ago
Haters die beweren dat Elon geen socialmediaplatform kan doen groeien, moeten hier eens komen kijken.
8
204
23
reposted by
Philippe Bossin
Hannes Heynderickx
over 1 year ago
Met
@petradesutter.bsky.social
en
@vincentvp.bsky.social
al twee vicepremiers hier. De Sutter roept in een persbericht ook andere politici op de grote oversteek te maken.
add a skeleton here at some point
3
85
11
Mijn bijdrage aan de blauwe hemel 🌤️ Toevoegingen welkom via DM.
add a skeleton here at some point
over 1 year ago
1
9
4
reposted by
Philippe Bossin
Petra De Sutter
over 1 year ago
Zoals jullie zien: ik ben nieuw op Bluesky. Wie helpt me op weg? Vastberaden om dit alternatief een kans te geven. Ik hoorde dat er hier plaats is voor open gesprekken en echte connectie. Let's get this party started 😉
69
396
26
you reached the end!!
feeds!
log in